vineri, 6 august 2010

ZAMBESTE. NU DOARE!

Zambetul este cea mai importanta arma impotriva nedreptatii, inumanitatii, conflictelor, manipularii, josniciei. Un zambet se comporta intocmai unei fortarete: vezi ce se intampla dincolo de ziduri, esti constient de raul care se indreapta spre tine, dar tu te simti in siguranta. Nimeni si nimic nu poate ajunge la tine, decat daca gaseste o fisura.
Cand esti mic, nu intelegi multe lucruri, dar iti dai seama ca ceva este in neregula : zambeste. Nu doare!
Cand parintii tai creaza un adevarat razboi din casnicia lor: zambeste. Nu doare!
Cand il surprinzi pe tatal tau facand sex cu altcineva decat mama ta: zambeste. Nu doare!
Cand tatal tau pleca sa cumpere paine si nu se mai intoarce niciodata: zambeste. Nu doare!
Cand mama ta ramane cu o boala incurabila, insarcinata in 7 luni si cu un alt copil pe care sa-l creasca si sa-l educe singura: zambeste. Nu doare!
Cand o vezi pe mama ta umilindu-se in fata tatalui tau, implorandu-l sa se intoarca la familia pe care a parasit-o fara pic de regrete: zambeste. Nu doare!
Cand mama ta intra in coma din cauza durerii provocate de plecarea singurului barbat pe care l-a iubit cu adevarat: zambeste. Nu doare!
Cand din cauza comelor dese, mama iti naste o surioara moarta: zambeste. Nu doare!
Cand o vezi pe mama ta urland, cerand viata copilului sau macar sansa de a-l vedea in sicriu: zambeste. Nu doare!
Cand tu, avand in jur de 6 ani esti nevoita sa asisti la inmormantarea surioarei care nu a avut parte de nicio raza de soare: zambeste. Nu doare!
Cand cresti mai mare si vezi ca mama ta se lupta cu boala, cu sistemul de cacat din tara in care traiesti ca sa-si creasca unica fiica, s-o educe si sa-i ofere strictul necesar: zambeste. Nu doare!
Cand cresti mare si realizezi ca lumea e nedreapta: zambeste. Nu doare!
Cand nu ai parte de cel pe care-l iubesti din cauza ca totul este impotriva voastra: zambeste. Nu doare!
Cand te doare: zambeste. Doare mai putin atunci!
    Eu? Eu am zambit. Am avut puterea de a zambi si de a trece peste fiecare obstacol. Toate cele de mai sus sunt franturi din viata mea. Nu mi-e frica sa o spun si nici nu e greu. O spun. Pentru ca e adevarat si pentru ca vreau sa-ti dau motive sa zambesti.
  Zambeste. Nu doare! Chiar nu! Mie-mi face bine sa zambesc de fiecare data ca societatea obscura din jurul meu isi face simtita prezenta. Societatea e ca o curva. Iti ia tot ce ai mai de pret si pleaca.  Curva iti ia banii, societatea iti ia demnitatea, sperantele, viitorul.
   Oricat de sumbru ar parea totul: zambeste. Mie-mi place sa visez ca sunt fericita si zambesc... zambesc...zambesc... :)

9 comentarii:

  1. Roxette, te apreciez foarte mult ca ai puterea sa spui lucrurilor pe nume! Bravooo...

    RăspundețiȘtergere
  2. Am puterea. Pentru ca zambesc. :)
    Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-adevar,ai dreptate, doare, dar nu suntem nerecunoscatori daca ne intristam ?
    Dupa cum am zis,poate ca rolul sau a fost sa ne "ridice" sau sa ne invete ceva.Chiar si un singur lucru. Faptul ca el ( sufletul) nu stie cum si cand sa plece,e altceva.Desi i-am asemanat cu niste ingeri,nu sunt decat niste oameni.Si ne intoarcem la greseala care se tot spune ca-i atat de omeneasca!
    In post am scris doar din experienta personala,si "sufletul" meu e la sute de km. Si va pleca.Asta daca nu a facut-o deja. Dar ..cine suntem noi sa judecam? :)

    Pup :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Roxana? Roxana pe care eu credeam ca o cunosc? Nu pot sa cred...si cand ma gandesc..ah mai bine nu gandesc..as improsca intreg articolul asta(rupt poate din acel "ceva" de dupa zambet)cu egoismul pe care il simt ca ma impresoara adeseori.Tocmai am primit o palma...

    RăspundețiȘtergere
  5. Esti "anonim" de aceea nu nu-mi dau seama cat de bine ma cunosti, cat de des mi-am camuflat durerea in zambete in fata ta,,,dupa cum ai reactionat, se pare ca tot timpul :)
    apropo de egoism, viata da deseori palme, important este sa nu fim atat de egoisti incat sa ne victimizam si sa ne gandit numai la durerea noastra! :*
    citind printre randuri, mi-am dat seama ca ai o parere buna despre ceea ce am scris (sper sa nu gresesc)
    conteaza mult! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa de bine imi pare ca intalnesc pe cineva care stie a citi printre randuri...Nu e asa greau a face asta,asa'i?Chiar si in randuri te salut, acum mai mult ca niciodata, cu respect.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah..si daca vorbim despre durere,nu stiu daca exista termen de comparatie intre asa-zisa mea "durere" si loviturile astea primite de tine. Probabil,(siguur)ma autocompatimesc, desi realizez ca nu am motive, sau daca am, nici nu iti poti inchipui cat de superficiale sunt.Am numit bine- egoism- fenomenul asta?

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, ai numit bine fenomenul asta! Doar ca oricat de tare ai vrea sa schimbi asta, trebuie sa recunoastem ca e bine sa fii egoist cateodata!
    Egoismul, sau ego-ul asta dezvoltat te ajuta sa razbati in viata, te ajuta sa tragi doar pentru tine, fara sa te lasi pagubas din cauza celorlalti!
    e bine sa fii egoist daca traiesti in tara asta si printre oamenii dragei noaste Romanii :)
    dupa cum poate ai observat nu-mi merge tasta cu punct de aceea folosesc "!"
    ma uit mai bine si tot ce scriu pare asa, agresiv din cauza asta, dar na, astea sunt conditiile"!" :)

    RăspundețiȘtergere
  9. inca ceva, sa stii ca sunt foarte intrigata de tine, anonimule :))
    se pare ca ma cunosti destul de bine si asta ma face sa mor de curiozitate :))

    RăspundețiȘtergere